De nieuwe statistieken: krijg meer bezoekers op je website

Met betere informatie maak je betere beslissingen voor je bedrijf. We hebben dus het Statistieken-menu verbeterd: je ziet nu snel de belangrijke cijfers voor je website en we helpen je om die cijfers te gebruiken.

Vanaf nu zie je helder hoe bezoekers je hebben gevonden, hoeveel het er waren en wat ze hebben gedaan op je website.

Krijg je vooral bezoekers via social media? Dan zie je dat terug in je cijfers en krijg je bijvoorbeeld tips om met SEO ook via Google meer aandacht te trekken.

Deze update is voor de Grow- en Start-pakketten van Jimdo Dolphin. Nieuwsgierig? Hier lees je meer: nl.jimdo.com/dolphin

Baseer je succes op goede cijfers

Je maakt dagelijks beslissingen voor je bedrijf. Voor je website maken we dat makkelijker met de nieuwe statistieken. Zo baseer je je verdere succes op cijfers die laten zien wat werkt.

De statistieken zijn verdeeld in 3 categorieën:

1) Ontdekking – waar vinden bezoekers je website?

Bij Ontdekking zie je via welke kanalen bezoekers op je website komen. Dat kan bijvoorbeeld Facebook, Google of een advertentie zijn. Je ziet dus snel welke promotietechnieken goed werken voor je website.

 

Hoe komen bezoekers naar je website?

 

Wat kun je ermee?
Je deelt je website natuurlijk al regelmatig op social media. Nu kun je beginnen met testen: probeer verschillende soorten posts of kijk wat het effect is als je een aanbieding deelt. In je Statistieken zie je het effect van je tests.

Je kunt nu ook proberen via meer kanalen aandacht te krijgen. Als je social media bijvoorbeeld al goed werken, kun je met bijvoorbeeld SEO of advertenties in Google een nieuwe groep bezoekers bereiken.

Je ziet ook hoeveel bezoekers direct naar je site zijn gekomen. Noem je bijvoorbeeld het adres van je website in een flyer of radio-advertentie, dan zie je in je statistieken bij ‘Direct’ hoe effectief dat was.

2) Verkenning – hoeveel bezoekers waren er?

Bij Verkenning zie je je bezoekersaantal per week, maand of jaar. Zo zie je ook hoe die aantallen verschillen door het jaar heen.

 

Bezoekersaantallen voor je website

 

Wat kun je ermee?
Hier zie je het effect van je werk. Goede SEO zorgt meestal voor een langzaam stijgende lijn. Advertenties zorgen voor korte pieken in je bezoekersaantallen.

Je herkent ook wanneer elk jaar de interesse in je product toeneemt. Verkoop je bijvoorbeeld kerstbomen, dan zie je waarschijnlijk al direct na Sinterklaas je bezoekersaantallen toenemen.

3) Interactie – klikken je bezoekers op je call to action?

Je wilt dat bezoekers op je knoppen klikken om zo bij je producten en aanbiedingen te komen. Bij Interactie zie je of ze dat ook doen.

 

Waar klikken bezoekers op je website?

 

Wat kun je ermee?
Test verschillende teksten: nu je kunt zien hoe vaak je knoppen aangeklikt worden, kun je verschillende teksten voor je call to action testen. Verander de tekst, wacht een week en kijk of je resultaten zijn verbeterd.

Probeer verschillende knoppen: zet bijvoorbeeld een call to action in je navigatie en kijk of je meer kliks krijgt.

Wil je zien hoe effectief je website is? Bekijk de statistieken voor je eigen website in je dashboard.

NU INLOGGEN