Van bezoeker tot klant: nieuwe functies voor meer interactie

Wist je dat gemiddeld 48% van het verkeer op alle Jimdo-sites van mobiele gebruikers komt? Dat betekent dat de ene helft van je bezoekers je website heel anders beleeft dan de andere helft!

Hoewel je website er op alle apparaten al tiptop uitziet (dat heb je vast wel eens gecheckt!), weten we dat bezoekers op een smartphone of tablet je website anders gebruiken dan bezoekers die achter hun pc zitten. Op je telefoon scroll je sneller door een website heen en wil je de belangrijkste dingen in één oogopslag zien.

Dus zijn we gaan nadenken: hoe kunnen we je helpen de doelen van je website te bereiken, welk scherm je bezoekers ook gebruiken? Vandaag introduceren we daarom: slimme navigatie en een CTA-knop die je direct in je navigatie kunt zetten!

Deze update is voor Jimdo Dolphin.

Nieuwsgierig? Hier lees je meer: nl.jimdo.com/dolphin

Van bezoeker naar klant met één druk op de knop

Elke website is anders, maar website-eigenaren hebben allemaal iets gemeen: ze willen dat bezoekers actie ondernemen op hun sites. Ergens op klikken, contact opnemen, iets kopen… Maar het kan nog best een uitdaging zijn om de aandacht te trekken. Bezoekers hebben haast, scannen een site zonder echt te lezen en zien een CTA al snel over het hoofd.

Dat is nu verleden tijd! Met de nieuwe, opvallende knop in je navigatie is het makkelijker dan ooit de aandacht van je bezoeker te trekken én vast te houden.

Call to action in navigatie

 

Heb je bijvoorbeeld een restaurantsite? Dan wil je je website misschien gebruiken om meer reserveringen te krijgen. Een “nu reserveren”-knop is dan de perfecte oplossing!

Of misschien ben je consultant, en kun je een “direct bellen”-knop toevoegen waarmee bezoekers met één klik kunnen bellen om een afspraak te maken. Wat je doel ook is, de nieuwe CTA-knop in de navigatie valt zeker op. Bezoekers kunnen zo nog makkelijker contact met je opnemen, en jij kunt nog makkelijker nieuwe klanten binnenhalen.

responsive website navigatie

Navigatie die zich aanpast

Ook elke navigatie is anders. Afhankelijk van het doel van je website gebruik je andere elementen bovenaan je pagina: een logo, een titel, social-media-knoppen, of misschien een call-to-action. De mogelijkheden zijn eindeloos… en je wilt natuurlijk dat je navigatie er op elk scherm fantastisch uitziet.

Daarom past onze nieuwe, responsive navigatie zich volledig aan op de content en de grootte van het scherm dat je bezoeker gebruikt. Wat dat betekent? Geen onleesbare menu’s, geen geplette knoppen – alles wordt perfect op elkaar afgestemd. Met deze update wordt je responsive website dus een stukje slimmer.

Wat betekent dit voor je website? De call-to-action knop in je navigatie is zo lang mogelijk zichtbaar, afhankelijk van de schermgrootte. Op die manier is de knop het eerste dat je bezoekers zien. Ook andere belangrijke elementen zoals social-media-knoppen blijven zichtbaar en worden pas op heel kleine schermen ingeklapt.


Overzichtelijk, flexibel en dankzij de CTA-knop ook bijzonder effectief – dat is de nieuwe, slimme navigatie. Zo heb je nog meer mogelijkheden meer uit je website te halen!