Hoe kunstmatige intelligentie je kan helpen bij het runnen van je bedrijf

Hoe kunstmatige intelligentie je kan helpen bij het runnen van je bedrijf | Jimdo

Als je dit jaar een congres bezocht hebt, of het laatste tech-nieuws een beetje gevolgd hebt, dan heb je de term ‘kunstmatige intelligentie’ of AI (artificial intelligence) waarschijnlijk wel een paar keer gehoord. Maar wat betekent dit eigenlijk voor de meesten van ons? (Los van robots die de toekomst van de mensheid bespreken.) En hoe kun je het gebruiken bij het runnen van je bedrijf?

 

Afhankelijk van wat je nodig hebt kunnen nieuwe technologieën je niet alleen geld besparen, maar ook tijd. Die tijd kun je goed gebruiken om je te concentreren op wat echt belangrijk is: het runnen van je bedrijf. In deze blogpost laten we je zien hoe je kunt profiteren van AI.

 

Dit is hoe kunstmatige intelligentie je bedrijf kan helpen:

 

  • Het bespaart tijd
  • Het bespaart geld
  • Het maakt je efficiënter
  • Het creëert nieuwe banen
meer lezen 0 Berichten

Zo vind je een goede domeinnaam voor je website

Met deze tips kies je de perfecte domeinnaam voor je website | Jimdo

Je kent het vast wel: om de website van een bekend merk te bezoeken schrijf je gewoon de naam van het merk in de adresbalk met .nl of .com erachter. En voilà, met een klik op enter ben je waar je wilde zijn.

 

We verwachten gewoon dat we op die manier op de juiste website uitkomen. Precies daarvan kun je als website-eigenaar gebruik maken! Met een handig gekozen domeinnaam kun je namelijk heel doelgericht zorgen voor nog meer bezoekers op je website. We laten je zien hoe je de perfecte domeinnaam kiest.

meer lezen 0 Berichten

Negatieve reacties op je blog of social media: zo reageer je het beste

Hoe ga je goed om met negatieve reacties op social media | Jimdo Nederland

Aardige feedback doet een mens goed. Maar vaak komen er op onze eigen websites, of op social media ook negatieve opmerkingen. Wat doe je ermee? Gewoon negeren? Beter van niet. We leggen je uit hoe je met de juiste strategie ook de lastigste situaties de baas wordt.

meer lezen 5 Berichten

De nieuwe Dolphin SEO-functie doet het zware werk voor je

AVG: wat je moet weten en wat Jimdo doet | Jimdo Nederland

Vanaf nu kun je gebruik maken van een nieuwe set SEO-functies die zoekmachineoptimalisatie makkelijker en sneller maken dan ooit te voren.

 

Zoekmachines als Google kunnen voor enorm veel verkeer naar zakelijke websites zorgen. Toch heb ik de laatste jaren vaak gezien dat mensen niet aan de slag durfden te gaan met SEO omdat ze bang waren dat het ingewikkeld was. En dat wás het vroeger ook. Zelfs als je gebruik maakte van je instellingen was het lastig om zeker te weten dat je het goed deed.

 

Daarom denk ik dat je de nieuwe manier om je SEO te boosten op Dolphin-sites heel gaaf zult vinden. Dolphin doet namelijk de meeste SEO-taken automatisch voor je of laat je precies zien wat je moet doen en hoe je dat doet. Zonder giswerk kun je zo alle SEO-taken afstrepen en erop vertrouwen dat het goed zit.

meer lezen 0 Berichten

AVG: wat je moet weten en wat Jimdo doet

AVG: wat je moet weten en wat Jimdo doet | Jimdo Nederland

Iedereen heeft het momenteel over de AVG, en dat is niet zonder reden. Het is belangrijk dat je als website-eigenaar een Jimdo-site ontwerpt die voldoet aan de nieuwe EU-regels, en daar willen we je graag bij helpen.

 

In deze blogpost vatten we aspecten van de nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming voor je samen die in het bijzonder relevant zijn voor jou als website-eigenaar. Daarna leggen we uit welke updates en nieuwe functies Jimdo zal aanbieden om je te helpen je website te ontwerpen volgens de regels van de AVG.

meer lezen 32 Berichten

Facebook Ads: boost je social media traffic met de tips van onze expert

Promoot je website op Facebook met Jimdo Promote

Bij Jimdo weten we dat als je een bedrijf begint, je alle mogelijke tools kunt gebruiken om je bedrijf bekend te maken. Als Jimdo’s Online Marketing Manager is het mijn taak om te zorgen dat we zoveel mogelijk mensen bereiken via onze social media kanalen om hen te vertellen over ons (geweldige) product. Vandaag deel ik de tips met je die ons hebben geholpen het beste te halen uit een tool als Facebook Ads!

meer lezen 1 Berichten

Foto’s bewerken zonder Photoshop

4 tips voor het schrijven van een onweerstaanbare call to action

Het lijkt wel alsof er elke dag een nieuw programma gelanceerd wordt waarmee je je foto’s mooie filters kunt geven. En snorren en hoedjes op je foto’s kunt plakken.

 

Als je wat meer aan je foto’s wilt sleutelen, heb je echter meestal niet zoveel aan deze opties. Stel dat je bijvoorbeeld de achtergrond uit een productfoto wilt verwijderen of een paar kraaienpootjes wilt wegpoetsen in je profielfoto (niet dat wij dat ooit gedaan hebben ;)). In die gevallen ben je meestal aangewezen op een geavanceerd fotobewerkingsprogramma als Photoshop.

 

Ach ja, Photoshop. Het 25-jaar oude programma is al zo ingeburgerd dat het zelfs een werkwoord geworden is. Het is een krachtige tool waar veel mensen tevreden gebruik van maken. Het probleem is dat het voor beginners best ingewikkeld is en dat het bovendien duur is.

 

Gelukkig zijn er veel andere programma’s om je foto’s mee te bewerken die of gratis zijn of heel betaalbaar.

meer lezen 3 Berichten

4 tips voor het schrijven van een betere call to action

4 tips voor het schrijven van een onweerstaanbare call to action

Wil je dat iemand je product koopt? Of wil je misschien dat iemand een donatie doet aan je goede doel, contact met je opneemt of meer leest over je aanbod? In al deze gevallen heb je een sterke ‘call to action’ (CTA) nodig. Een call to action waar je bezoekers wel op móeten klikken.

meer lezen 2 Berichten

Ken je Rupert al?

Ken je Rupert al?

Vaak zijn we er maar wat goed in om een goed idee alvast de kop in te drukken met twijfels. Onze oud-collega Svenja legt uit hoe je je twijfels de baas wordt… op een wat creatievere manier.

meer lezen 10 Berichten

Kun je leren gezond conflict te omarmen?

Kun je leren gezond conflict te omarmen? | Jimdo

Als je een bedrijf runt, leer je elke dag duizenden nieuwe dingen. Het belangrijkste dat ik de afgelopen jaren geleerd heb is toch wel dat je een gezond conflict beter kunt omarmen dan ervoor weg te rennen.

 

De meesten van ons hebben het niet zo op conflicten, en ik denk dat dat voor ondernemers nog meer geldt. Mijn mede-oprichters en ik zijn van nature aardige jongens die mensen graag blij maken - dat is zelfs een van de redenen waarom we ons bedrijf gestart zijn. Zeg ik liever ‘ja’ tegen iemand dan dat ik een ‘nee’ moet verkopen? Natuurlijk! Als je ook een eigen bedrijf hebt, komt dat je misschien bekend voor.

meer lezen 2 Berichten