Verbind je G Suite account met je website!

Jimdo met G Suite en Office 365

Hier bij Jimdo is het ons beleid dat het bouwen van een website zo makkelijk mogelijk moet zijn.

 

Vandaag hebben we daarom - tromgeroffel - weer iets nieuws voor je, namelijk meer e-mailopties voor Jimdo Dolphin. In slechts een paar stappen kun je vanaf nu je eigen domein gebruiken op je professionele account bij G Suite. Op die manier kun je de tools die je al gebruikt integreren met je website, heb je al je accounts bij elkaar en heb je toegang tot een hele set productiviteitsapps. 

 

Heb je nog geen G Suite account, volg dan gewoon de stappen in de in de tweede alinea om je account aan te maken. Jimdo Creator-gebruikers kunnen hun G Suite of Microsoft 365 e-mail direct vanuit hun website verbinden.


Wat is G Suite?

G Suite is de zakelijke versie van het gewone Gmail-account dat je waarschijnlijk wel kent. Als je meer opties wilt hebben dan je met je gewone mail hebt, dan is deze dienst een goede keuze.

 

Met G Suite kun je bijvoorbeeld eigen e-mailadressen voor je bedrijf aanmaken, zodat iedereen in je team een professioneel e-mailadres heeft, bijvoorbeeld “tara@mijn domein.nl, contact@mijndomein.nl” enz. Je hebt ook meer beheermogelijkheden voor de e-mailaccounts en bestanden. Naast alle e-mailopties heb je bovendien toegang tot andere productiviteitstools en -apps voor je bedrijf, zoals Google Docs en Google Sheets.

Hoe kan ik mijn G Suite of Microsoft Office 365 mail aan mijn Jimdo Creator website toevoegen?

Het is super eenvoudig om het account van je keuze met Jimdo te verbinden. Je volgt gewoon deze drie stappen:

Stap 1

Log in op je Jimdo-website, open je menu en selecteer Instellingen > Domeinen & E-mail > Domeinen.

Stap 2

Klik op het domein dat je wilt verbinden met je G Suite of Microsoft Office 365 mail. Selecteer de mailoptie van je keuze (G Suite, Microsoft Office 365 of Jimdo Mail) en vergeet niet je keuze op te slaan.

Jimdo met G Suite en Office 365

Stap 3

Kies je mailprovider en klik op “Ga naar G Suite login” (bijvoorbeeld). Er opent dan een nieuw scherm waar je kunt inloggen op je bestaande G Suite of Microsoft Office 365 account, dat vervolgens automatisch verbonden wordt met je website. Je hebt hier ook de mogelijkheid een nieuw account bij G Suite of Microsoft Office 365 aan te maken en dat aan je domein toe te voegen.

Kan ik overstappen van Jimdo Mail naar G Suite of Microsoft Office 365?

Natuurlijk kun je overstappen! Vergeet niet handmatig al je Jimdo Mail mails te exporteren en ze dan in je nieuwe G Suite of Microsoft Office 365 account te importeren.

NB: Je Jimdo Mail wordt niet verwijderd, je hebt er nog steeds toegang toe. Nieuwe mails versturen en ontvangen kun je dan echter niet meer via Jimdo Mail doen. We raden je aan je OX/RX mailaccount te verwijderen zodra je domein geregistreerd is bij G Suite of Microsoft Office 365.


We hopen dat de nieuwe functies je bevallen! Laat ons in de commentaren hieronder weten wat je ervan denkt!

Fem Eggers van Jimdo

 

TARA SANTIAGO

CONTENT EDITOR EN SOCIAL MEDIA SPECIALIST


Recente artikelen

nl.jimdo.com Blog Feed

Verbind je G Suite account met je website!
>> meer lezen

Hoe je van je bedrijf een merk maakt
>> meer lezen

De 7 beste plekken om je muziek gratis online te zetten
>> meer lezen

PR voor iedereen: In 5 stappen naar je eigen social media strategie
>> meer lezen

Deze Lean Startup-techniek helpt je je eindelijk website online te zetten
>> meer lezen

Reactie schrijven

Commentaren: 0