Maak kennis met de nieuwe Jimdo Live Chat app

Ontdek wat je kunt doen met de nieuwe Live Chat app voor Dolphin| Jimdo

“Kan ik u ergens mee helpen?”

 

Soms heb je iemand nodig die het beter weet dan jij. De boekhandelaar, bijvoorbeeld, die je het perfecte cadeau aanraadt. De computerexpert van om de hoek, die je kapotte harde schijf toch nog weet te redden. Of het ontwerpbureau dat je flyers een echt professionele look geeft.

 

Je bent het vast met ons eens: iedereen stelt advies van een vakman op prijs. Dankzij de chat app van Jimdo kun je je bezoekers vanaf nu precies dat aanbieden: direct advies via de live chat. Je kunt de app met alle Dolphin- en Creator-websites verbinden. Je klanten zullen blij zijn!


Zo werkt Live Chat

Met de Live Chat app voor Jimdo Dolphin en Creator heb je altijd de mogelijkheid vragen van je klanten vanaf je telefoon te beantwoorden. Daarvoor download je gewoon de gratis app voor iOs of Android en log je op je telefoon op je Jimdo-account in. In de app zie je dan automatisch alle pagina’s van je dashboard.

Installeer de Jimdo live chat app op je website
Help je klanten realtime met de Jimdo live chat app

Zodra je ingelogd bent, kun je de chat voor je website (of een van je websites, als je er meer hebt) activeren. Als de chat eenmaal geactiveerd is op je site, worden bezoekers met een subtiel chatscherm onderaan in beeld begroet. Heeft de bezoeker dan een vraag, dan kan hij deze meteen stellen en verschijnt hij bij jou op je telefoon.

 

Daarmee bied je je klanten een waardevolle service aan. Je kunt je bezoekers het juiste aanbod aanbevelen of op bepaalde vragen persoonlijk advies geven.

Je kunt de Jimdo live chat app precies instellen zoals je zelf wilt om je klanten te helpen

Live Chat voor Dolphin en Creator

Als eigenaar van een Creator-website ken je de chat app misschien al. Des te beter ;) Vanaf nu is de app ook compatibel met alle Dolphin-sites met een Start- of Grow-pakket. Je kunt de app dus zowel met Creator als met Dolphin gebruiken.

 

Mocht je de app al geïnstalleerd hebben, dan zijn alle nieuwe functies beschikbaar als je de app geüpdatet hebt. (Je krijgt meestal een melding op je telefoon als er een app-update beschikbaar is.) De app herkent meteen alle sites van je Dashboard en laat ze in een lijstje zien.

Begroeting en antwoordtijd kiezen

Met een paar eenvoudige instellingen kun je de chatfunctie voor je eigen website inrichten. Je kunt bijvoorbeeld een begroetingstekst kiezen en je bezoekers in je eigen woorden welkom heten op je site.

 

Bovendien kun je bezoekers in het chatscherm laten zien hoelang het normaal gesproken duurt voor je antwoord kunt geven. Op die manier worden klanten niet zenuwachtig als jij even een paar minuten ergens anders mee bezig bent. Natuurlijk past de look van het chatscherm zich automatisch aan het design van je Dolphin-site aan.



Heb je zelf als klant al eens een live chat gebruikt om een vraag te stellen? Of bied je al een chatfunctie op je website aan? We zijn benieuwd naar jullie ervaringen!

Markus Bruhn, blogger bij Jimdo

MARKUS BRUHN

Blogger en redacteur bij Jimdo

Recente artikelen

Verbind je G Suite account met je website!
>> meer lezen

Hoe je van je bedrijf een merk maakt
>> meer lezen

De 7 beste plekken om je muziek gratis online te zetten
>> meer lezen

PR voor iedereen: In 5 stappen naar je eigen social media strategie
>> meer lezen


Reactie schrijven

Commentaren: 6
  • #1

    Ryan Corporate Nederland (vrijdag, 06 juli 2018 21:07)

    Hallo Jimdo,

    Wat een prachtige applicatie hebben jullie gemaakt!
    Kleine tip: Kunnen jullie niet een functie maken, zodat je vanaf je online website dashboard de live chat kunt gebruiken.

    Met vriendelijke groet,
    Ryan Corporate

  • #2

    Ryan Corporate Nederland (vrijdag, 06 juli 2018 21:08)

    Goed artikel markus! �

  • #3

    Aukje (maandag, 09 juli 2018 18:32)

    Het werkt perfect, erg leuk, en een mooi en makkelijk design. top!

  • #4

    Frank (woensdag, 18 juli 2018 18:48)

    Klinkt zeker de moeite van het nader onderzoek waard.

  • #5

    lisa (woensdag, 01 augustus 2018 10:58)

    Hallo Jimdo,
    Wat een goede applicatie!
    Echt super en het werkt perfect!
    Heel erg bedankt. Groeten,Lisa

  • #6

    Teus (woensdag, 01 augustus 2018 16:12)

    Zag bij steeds meer websites die Live Chat applicatie en dacht "Dat zou ik ook wel in mijn website willen implementeren". Stond net op het punt om die vraag aan het Jimdo-team te stellen toen deze mail binnen kwam. Heb de applicatie geïnstalleerd (slechts een paar minuten werk), eigen voorkeur via instellingen vastgelegd en het werkte meteen perfekt! Dankjewel Jimdo-team!