Registreren

Promoot je content met Facebook

Het weer mag dan wel afkoelen, maar je website komt net op tijd op stoom voor de drukste periode van het jaar. We werken nu namelijk samen met Facebook zodat je Facebook Pixel en Facebook Analytics op je website kunt integreren!

 

Wat betekent dit? Met de nieuwe “Facebook Promotie” functie kun je blogposts of individuele pagina’s van je Jimdo-site selecteren om ze met een (betaalde) advertentie op Facebook te promoten. Stel, bijvoorbeeld, dat je een nieuw product hebt dat je onder de aandacht wilt brengen. Dan kun je een betaalde advertentie op Facebook inzetten om nieuwe en bestaande klanten op de hoogte te brengen!

 

Het enige dat je hiervoor nodig hebt zijn JimdoBusiness en een Facebook-account. Vervolgens kun je Facebook Analytics in je Menu gebruiken om je campagnes te optimaliseren en bij te houden hoe bezoekers je website gebruiken - je voegt gewoon het Facebook Pixel ID (een serie nummers) aan je website toe en je kunt van start gaan.

 

NB: Facebookadvertenties zijn alleen beschikbaar voor JimdoBusiness-gebruikers. Als JimdoPro-gebruiker kun je deze functie 6 weken lang gratis testen. Als het je bevalt kun je natuurlijk je abonnement upgraden! 


Waar vind ik dit op mijn Jimdo-website?

Rechts bovenin je scherm, waar je de deelknop zit, zie je nu een knop ‘Adverteren’ die je naar een wizard brengt. Hier kun je je pagina’s, producten of blogposts promoten.

Volg de stappen op je scherm en kies welk type post je wilt promoten.

Nadat je een pagina of blogpost hebt geselecteerd om te promoten op Facebook opent er een scherm van Facebook waar je je advertentie kunt configureren.

In de preview van de advertentiewizard kun je vervolgens je doelgroep kiezen en het bedrag dat je aan de advertentie wilt uitgeven invullen.

Doelgroep en budget

Afhankelijk van je niche kun je daarna je doelgroep specifieker maken. Bijvoorbeeld alleen mensen uit Amsterdam die interesse hebben in winkelen en tussen 18 en 65 jaar oud zijn.

 

Hier bepaal je ook het budget dat je beschikbaar wilt stellen voor de advertentie. Hoe groter je budget, hoe meer mensen je advertentie op Facebook bereikt. 

Zodra je op “Boost” klikt zie je een bevestiging die je zegt dat je boost gelukt is.

Hoe gebruik ik Facebook Analytics?

Facebook Analytics is handig om te hebben. Het kan je helpen je advertenties te verbeteren en bij te houden hoe je bezoekers je website gebruiken. In je “Facebook Business Manager” account kun je ook de statistieken van je Jimdo-website zien. Facebook Business Manager is bedoeld om je te ondersteunen en je te helpen je marketing te optimaliseren aan de hand van het gedrag van de bezoekers van je website.

 

Met Facebook Analytics kun je:

 

●  Meten: meet hoe je advertenties op Facebook presteren.

●  Optimaliseren: laat je advertenties zien aan een specifieke doelgroep voor meer conversie.

●  Doelgroepen instellen: bouw een publiek op van mensen die al geïnteresseerd zijn in je product(groep) of van mensen met vergelijkbare interesses om nieuwe doelgroepen te bereiken.

 

Om gebruik te kunnen maken van Facebook Analytics moet je inloggen op je Facebook Business Manager. In dit artikel in ons Support Center kun je lezen hoe je Facebook Analytics vervolgens toevoegt aan je website.

 

Zodra je je Facebook Pixel ID in het Menu van je Jimdo-website hebt geplaatst (via SEO > Instellingen > Facebook) ben je klaar voor de start!

 

NB: Facebook Pixel is een applicatie van Facebook en gebruik je op eigen risico. Meer informatie over de omvang en het doel van de verzameling, verwerking en hergebruik van gegevens door Facebook vind je in de gebruiksvoorwaarden van Facebook.

 

We zijn de eerste Europese partner van Facebook die deze API implementeert, en de tweede partner wereldwijd die deze functie gebruikt. We hopen dus dat je deze nieuwe functie net zo gaaf vindt als wij!



Heb je wel eens overwogen een advertentie op Facebook te zetten? Onze nieuwe functie zou wel eens de beste manier kunnen zijn om je content te promoten! Probeer het gewoon! :) 


FEM EGGERS

Allrounder


Commentaar schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    Jan (vrijdag, 13 oktober 2017 14:51)

    Jammer dat dit alleen in Business te gebruiken is.
    Niet echt klantvriendelijk!

  • #2

    Martien van Bussel (maandag, 06 november 2017 19:27)

    Hallo Jimdo isten.
    Ik heb zelf een website https://mavabu.jimdo.com/ en een van een windmolen https://dekorenbloemospel.jimdo.com/ in deze laatste heb ik ingebouwd contact met de molennaar Geert maar sinds dat Dashbord krijg ik de mailtjes die eerst bij hem aan kwamen, op mijn email adres.
    Kun je dat weer terug draaien ?????

    groetjes Van een verder zeer tevreden Martien van Bussel uit Asten Nederland