Registreren

Het Dashboard: al je websites op één plek

Als we een nieuwe functie bouwen bij Jimdo, dan staat één gedachte altijd voorop: alles wat met je website te maken heeft moet zo simpel mogelijk zijn. 

 

Het viel ons op dat veel klanten van Jimdo meer dan één website bij ons bouwen. Dat vinden we natuurlijk super. Het viel ons óók op dat het managen van die verschillende websites een beetje een gedoe kon zijn. Daarom hebben we bedacht dat het handiger is om één login te hebben voor al je websites—een login waar je ook met Facebook of Google account in kunt loggen, als je dat handiger vindt. 

 

Vanaf vandaag krijgt iedere klant zijn eigen gebruikersaccount van ons. Jij dus ook! Vanaf dit account heb je toegang tot al je websites, via je dashboard. Wat er precies gaat veranderen? Dat lees je in deze blogpost.


Eén login voor al je websites

Het is heel eenvoudig: elke Jimdo-klant kan vanaf nu al zijn websites beheren vanaf één account. Dit betekent dat je niet meer op elke website afzonderlijk hoeft in te loggen en meerdere wachtwoorden hoeft te onthouden. Je kunt al je websites vanuit één plek beheren. Maak je een nieuwe website? Dat kan ook direct vanuit je dashboard! 

Hoe krijg ik een gebruikersaccount?

Deze nieuwe functie is direct beschikbaar. Zodra je website klaar is, krijg je een melding als je inlogt. Volg de instructies op het scherm en je wordt gevraagd om je nieuwe account aan te maken. In plaats van in te loggen met je website, zoals je vroeger gewend was, log je dan voortaan in met een e-mailadres, of met je Facebook- of Google-account.  

 

Zodra je je hebt geregistreerd voor een gebruikersaccount en inlogt met je splinternieuwe inloggegevens, zie je al je websites vanaf je centrale dashboard. 

Waarom heb ik een nieuw account nodig?

Je denkt misschien “Uh, jongens, ik héb toch al een account?” Klopt! Door deze stappen te volgen verander je dat account in een account dat verbonden is met je e-mailadres. Er verandert niets aan je website en ook je contract of abonnement blijft hetzelfde. 

 

Het verschil? Tot nu toe logde je per website in met je domeinnaam en je wachtwoord. Zodra je een gebruikersaccount hebt aangemaakt kun je inloggen met je e-mailadres en wachtwoord. Als je wilt kun je je nieuwe account ook verbinden met Facebook of Google en op die manier inloggen op je gebruikersaccount. 

Wat zijn de voordelen?

Je gebruikersaccount is gemakkelijker en veiliger in gebruik. Je hoeft niet meer te onthouden welk wachtwoord er ook alweer bij welke website hoorde. Bovendien is het gemakkelijker om meerdere websites tegelijkertijd te beheren. Je nieuwe account is namelijk verbonden met al je websites - ze zijn allemaal met één muisklik bereikbaar vanaf je dashboard.

 

Velen van jullie wilden ook graag kunnen inloggen met Facebook of Google. Dat is nu mogelijk: je kunt gewoon je nieuwe account verbinden met een van deze diensten. Als je maar één website hebt, dan heb je nog steeds iets aan je nieuwe gebruikersaccount. Je weet ook maar nooit wanneer je in de toekomst nog eens een tweede Jimdo-website wilt maken ;)

 

Goed om te weten: Voor ons bij Jimdo maken de nieuwe gebruikersaccounts de support voor onze klanten eenvoudiger en effectiever. "Eén klant = één account"—we hebben dus een beter overzicht en kunnen je beter helpen.

Jouw overzicht

Zoals we al zeiden zullen we iedereen vragen een account aan te maken. Geen zorgen als je de melding niet binnen een paar dagen krijgt! Het kan even duren. Vanaf vandaag heb je de volgende opties als je inlogt:

 

Login (zie de afbeelding hieronder)

 

1. Heb je al een gebruikersaccount geregistreerd met je e-mailadres? Ga dan naar jimdo.nl, klik op “Inloggen” en gebruik het formulier aan de linkerkant!

 

2. Heb je nog geen account en wil je er een aanmaken? Ga dan naar jimdo.nl, selecteer “Inloggen” en klik dan aan de rechterkant op “Nu aanmelden”.

 

De oude registratieprocedure:

 

3. Wil je zoals je gewend bent met je domeinnaam inloggen? Klik dan op je website op “Inloggen” of  type je domeinnaam in je browser en voeg eraan toe "/ login" - bijvoorbeeld www.mijndomein.nl/login.

 

Vanaf vandaag kun je op de volgende manier inloggen:

Login Jimdo

Je nieuwe dashboard

Als je inlogt met je gebruikersaccount heb je drie categorieën: "Dashboard", "Profiel" en "Uitloggen."

Je nieuwe dashboard
Het nieuwe dashboard! Dit is wat je te zien krijgt als je inlogt met je nieuwe gebruikersaccount.

Dashboard: Als je inlogt kom je automatisch in je dashboard terecht. Hier zie je je website(s). Je ziet een voorbeeldheader van elke website. Kies een van je websites en bewerk of open hem vanaf je dashboard. Als je op een website klikt, kom je automatisch in het menu van die website. Om terug te keren naar je dashboard klik je op de optie “Dashboard” onder “Mijn account” in je menu. 

 

Als je niet al je websites hier ziet, kun je klikken op “Website verbinden”, en je domeinnaam en wachtwoord invullen zoals je gewend bent. De website wordt dan toegevoegd.  Vanaf dat moment zal je inlogscherm je automatisch naar je gebruikersaccount brengen in plaats van naar de inlogpagina van die individuele website.

 

Profiel: Hier kun je een profielfoto uploaden en je account verbinden met je account bij Facebook of Google. Als je een van deze accounts al verbonden hebt met je Jimdo-account, dan verschijnt hier automatisch een profielfoto. Die je natuurlijk op elk gewenst moment kunt veranderen. Deze foto wordt getoond als je bijvoorbeeld met ons support-team spreekt.

 

Uitloggen: Als je hierop klikt —nuja, je weet wat er dan gebeurt ...


Vanaf vandaag beginnen we dus met het sturen van meldingen en kun je je gebruikersaccount aanmaken zodra je een melding hebt gekregen. Maak je geen zorgen als je de optie nog niet meteen ziet! Het duurt een paar weken voordat deze functie beschikbaar is voor alle gebruikers. Spannend dus! We zijn benieuwd naar je reactie en hopen dat het nieuwe gebruikersaccount Jimdo nog beter voor je maakt!


FEM EGGERS

Allrounder


Commentaar schrijven

Commentaren: 35
  • #1

    Carmen Lavieri (donderdag, 17 augustus 2017 11:39)

    Het werkt niet zo goed als beloofd. Het herkent mijn eigen website niet. Dus ik blijf oude stijl totdat het beter wordt.

  • #2

    Paulien (donderdag, 17 augustus 2017 11:49)

    Werkt goed. Het is lekker overzichtelijk en makkelijk. Ik ben er heel tevreden over!

  • #3

    Jimdo Nederland (donderdag, 17 augustus 2017 11:53)

    @Carmen,

    Wat vervelend om te horen dat het niet direct voor je werkt! Stuur ons even een mailtje naar de support en dan helpen we je graag dit op te lossen!

    Vriendelijke groet!

  • #4

    Jimdo Nederland (donderdag, 17 augustus 2017 11:55)

    @Paulien,

    Wat tof om te horen dat je er blij mee bent! Het is inderdaad erg handig om alles bij elkaar te hebben :)

    Vriendelijke groet,

  • #5

    Willem Helfrich (donderdag, 17 augustus 2017 22:07)

    Prima tool, is een verbetering. Hoe kun je een een website ontkoppelen, ik wil een 2e account aanmaken om mijn websites te kunnen verdelen onder 2 accounts of is dat niet wenselijk

    groet Willem

  • #6

    Jimdo Nederland (vrijdag, 18 augustus 2017 09:21)

    @Willem,

    Stuur ons even een mailtje (https://nl-help.jimdo.com/contact/) dan leggen we je de mogelijkheden hiervoor uit! :)

    Vriendelijke groet!

  • #7

    G.J.Doornbos (vrijdag, 18 augustus 2017 16:38)

    Ik heb dashboard geinstallleerd maar als ik overga van de ene website naar de andere heb ik de achtergrond foto van de andere site
    voorbeeld ik zit in ledspotsandpanels.com switch naar thornwood.nl dan krijg ik de achtergrond foto van ledspotsandpanels.
    ook vind ik het reuze onhandig om van de ene naar de andere website te gaan moet je iedere keer inloggen.
    wekt echt nog niet lekker
    Kan ik nog terug ?

  • #8

    Jimdo Nederland (vrijdag, 18 augustus 2017 16:50)

    @ G.J. Doornbos,

    Goed dat je het ons laat weten! Het is niet mogelijk om terug te gaan naar de oude mogelijkheid om in te loggen. We gaan dit daarom voor je nakijken en laten je zo snel mogelijk meer weten!

    Vriendelijke groet,

  • #9

    stijn (maandag, 21 augustus 2017 09:16)

    Kan je 1 website in meerdere accounts registreren? Wij werken namelijk samen aan 1 website.

  • #10

    André Vosveld (dinsdag, 22 augustus 2017 14:34)

    Héél jammer deze verandering. Zeker -voor de gebruiker- geen verbetering! Ik verdwaal keer op keer in de manieren waarop nu moet worden ingelogd. Ze lopen door elkaar, met als resultaat dat ik nu niet meer bij mijn website kan. Zal wel weer opgelost worden, maar ik wil toch gezegd hebben, dat ik er van baal dat een heel makkelijke inlog-wijze op deze manier klantonvriendelijk wordt gewijzigd! Hoezo meer overzicht? Ik heb al járen 2 sites! Daar heb ik heus niet meer overzicht bij nodig.

  • #11

    Saskia (woensdag, 23 augustus 2017 18:16)

    Hallo, ik ben terug van een lange vakantie en blijk niet meer te kunnen inloggen op onze verenigingswebsite. Onze inloggegevens werken niet meer, email inlog gebruikt, ook die werkt niet. Ik kan alleen 1 mailadres gebruiken, welke is gelinkt naar mijn privé-mail, want alle andere mailadressen staan achter de website.
    Wat een onhandig gedoe! Zeker als dit ook nog eens in een vakantieperiode wordt gewijzigd!

  • #12

    Jacqueline Tummers (woensdag, 23 augustus 2017 18:57)

    Kan helemaal niet meer inloggen, ook niet op mijn "oude" site.
    Help!. Misschien nieuwe dashboard account door jullie verwijderen en alles weer als het oude. Kan ik het nog eens proberen. Vervelend dat ik niet op mijn site kan komen. Mogelijk heb ik voor het nieuwe dashboard een ander emailadres gebruikt en dat daar het probleem zit.
    Graag spoedig reactie.

  • #13

    Liliane Rempakis (woensdag, 23 augustus 2017 20:29)

    Voor mij was het ook heel erg wennen. En vindt het ook niet echt een verbetering.
    Vandaag aan mijn website gewerkt. Nu wilde ik vanavond verder aan mijn website gaan werken en kan ik niet meer inloggen. Krijg telkens een foutmelding. (Validating-error)

  • #14

    Martje van Soest (woensdag, 23 augustus 2017 20:40)

    Vandaag ook aan één van de websites gewerkt en kom er nu ook niet meer in !
    ook niet in de oude interface. Kan niets doen !!!!

  • #15

    Jacqueline Tummers (woensdag, 23 augustus 2017 22:40)

    Waarschijnlijk was ik te snel, maar alles werkt naar behoren via nieuwe dashbord

  • #16

    Rymo (donderdag, 24 augustus 2017 15:20)

    Ik ben erg tevreden over de nieuwe updates. Erg handig voor meerdere websites. Vroeger moest je eerst inloggen. Dan weer uitloggen en dan weer inloggen om over te schakelen.

    Groeten :-)

  • #17

    Marnix (zaterdag, 26 augustus 2017 09:26)

    Elke verandering is altijd weer even wennen natuurlijk. Deze update is een mooie verbetering, het dashboard is er echt een stuk overzichtelijker geworden. Complimenten!

  • #18

    Nico van Maastricht (woensdag, 30 augustus 2017 12:46)

    Waar niet aan is gedacht is dat bij de meeste bedrijven meerdere mensen werken aan een site. Die moeten nu elkaars mailadres en wachtwoord gaan gebruiken.

    Waar ook niet aan is gedacht dat bureaus zoals ik voor meerdere klanten sites onderhouden, sámen met die klant. Nu kan ik niet meer met mijn eigen login een site op. Als een klant iets verprutst met wachtwoorden of mailadressen, kan ik hem niet meer helpen.

    Waarom niet het model van Mailchimp of Facebookpagina's volgen waarin je anderen beheerder of iets dergelijks kunt maken.

    Deze opzet bezorgt mij handenvol werk en levert helemaal NIETS op. Klanten reageren geïrriteerd en ik mag het overal gaan oplossen. Slechte verbetering!

  • #19

    Wander vleeming (vrijdag, 01 september 2017 18:35)

    Van mij hoeft die onzin niet. Kun je alsjeblieft die tweede pagina waar je vraagt om gebruik temaken van je nieuwe idee weghalen zodat ik niet steeds later moet indrukken om er vanaf te komen. Bedankt

  • #20

    P de Vries (zaterdag, 02 september 2017 15:10)

    Het zelfde probleem. Kan je 1 website in meerdere accounts registreren? Wij werken namelijk samen aan 1 website.

  • #21

    Dennis van Heerden (zaterdag, 02 september 2017 20:37)

    Zijn er mogelijkheden om meerdere beheerders aan te maken? Wij nemen business af en hebben het beheer van de website onder onze marketing afdeling. Nu moeten ze mijn mail adres gebruiken.

    Ik hoor graag.

    MvG

  • #22

    Patrick Haverkate (maandag, 04 september 2017 21:19)

    Zelfde probleem. Er is geen 'ontkoppel-website' optie. Je kunt niet terug naar de oude situatie. Ik beheer meerdere websites en moet nu mijn inlognaam en wachtwoord delen met al mijn klanten, die nu in feite al die websites kunnen gaan bewerken (of verprutsen). Niet echt een fijn gevoel. Ga ervan uit dat hieraan wordt gewerkt? Kreeg een reactie van support, die zei een andere account aanmaken? Geen idee hoe en wat dit betekent?

  • #23

    Jimdo Nederland (dinsdag, 05 september 2017 09:06)

    @Nico,

    We weten dat het voor de affiliates een aanpassing is en werken er dan ook aan om het zo soepel mogelijk te laten verlopen. Heb je ergens hulp voor nodig of vragen over dan kun je ons een e-mail naar partner@jimdo.com sturen en dan proberen we je zo snel mogelijk verder te helpen zodat je verder komt!

    Vriendelijke groet!

  • #24

    Jimdo Nederland (dinsdag, 05 september 2017 09:10)

    @Wander,

    We kunnen de nieuwe login niet aanpassen omdat dit voor iedereen hetzelfde is. Daarnaast kunnen we het aanmaken van een gebruikersaccount alleen maar aanraden. Je hebt al je websites bij elkaar en je kan ervoor kiezen om via je Facebook- of Google-account in te loggen. Vriendelijke groet!

  • #25

    Jimdo Nederland (dinsdag, 05 september 2017 09:15)

    @Patrick, Dennis, P,

    Je kan één website alleen aan één account koppelen. Deel je je website nu met meerdere personen dan kun je voor die specifieke website een nieuw account aanmaken waar je alleen die website aan koppelt. Op die manier voorkom je dat anderen ook in een website komen die je niet wilt delen.

    Vriendelijke groet,

  • #26

    Peter (maandag, 18 september 2017 19:43)

    Voor vele gebruikers is dit misschien een oplossing maar niet voor mij. Hoe kom ik van die vervelende pop-up af die mij steeds 'verplicht' een actie te ondernemen zoals registreren, inloggen enz.
    Ik wil gewoon snel op mijn website kunnen.

  • #27

    Joop Kolling (woensdag, 20 september 2017 17:04)

    Wij, fotoclub Beeldspraak hebben één website waar meerdere personen aan werken. Tot nu toe was inloggen simpel EN doeltreffend. De nieuwe methode van inloggen vinden wij uiterst beroerd en hebben het dan ook niet ingevoerd.
    We balen van de steeds optredende oproepen tot wijziging van de inlogprocedure en willen die graag weg hebben. Hoe kunnen we die onderdrukken ?
    En graag de wens om de inlogprocedure zo te laten als het was, want dat is pas klantvriendelijk !!!!!

  • #28

    Bianca Steenbakkers (vrijdag, 29 september 2017 16:14)

    Wij vinden de oude manier van inloggen fijner. Het lukt ons niet om op de nieuwe manier in te loggen omdat jimdo het email/wachtwoord niet erkent. Ook lukt het ons niet meer om op de oude manier in te loggen. Er komt te staan dat de website verbonden is met een gebruikersaccount en dat we op de nieuwe manier moeten inloggen, maar dit lukt dus niet. We kunnen nu al een tijdje niet inloggen, niet heel handig als je een webshop hebt.. HELP!!

  • #29

    JAN HAIKO (zondag, 01 oktober 2017 14:10)

    Ik ben erg tevreden zoals het nu gaat. Kan ik het gewoon bij het oude laten?

  • #30

    Jimdo Nederland (donderdag, 05 oktober 2017 10:44)

    @Bianca Steenbakkers

    Wanneer je problemen ondervindt met het inloggen dan kun je ons het beste even een mailtje sturen naar support@jimdo.nl en dan helpen we je zo snel mogelijk weer verder.

  • #31

    Leila Aigbedion (vrijdag, 06 oktober 2017 20:00)

    Ik moest nog een betaling doen. Heb ik gedaan , alleen schijnbaar naar een foutief rekeningnummer. Nu wilde ik dat nu doen, maar kan ik niet meer inloggen , niet meer in mijn mail, dus helemaal niets. Ik wil alles weer terug halen en betalen Wat nu? aangezien ik niet meer in mijn mail kan wat erg vervelend is, graag mailen naar leila_aigbedion@hotmail.com

    Ik wil mijn website en mail weer actief!

  • #32

    Riezz (maandag, 16 oktober 2017 12:27)

    Ik wil niet alles op 1 plek en ik vind de reclame om het wel te doen iedere keer als ik inlog hoogst irritant, waarom geen knop om deze reclame uit te zetten als je je websites gewoon apart wilt houden ?

  • #33

    ubavka (dinsdag, 31 oktober 2017 22:54)

    Hallo,
    Ik heb al 10 mailtjes gestuurd over het ontkoppelen van 1 website. Ik wil ook de oude situatie terug. Iemand anders gaat 1 van de websites bijhouden en het lukt voor geen ene meter om dit voor elkaar te krijgen. Door jullie wordt ik telkens met een kluitje in het riet gestuurd. Kost me veel tijd en irritatie. Graag nu eindelijk wel effectieve hulp. Gewoon iedere site (ik heb er 3) ontkoppelen van het dashboard zodat ik per site apart in kan loggen. En zo dus ook anderen die ik toestemming geef. Graag echt nu!
    Met dank
    Ubavka
    www.ubavka.nl
    www.ik-klei-ik.nl
    www.methode-ikjijwij.nl

  • #34

    Jimdo Nederland (donderdag, 02 november 2017 08:00)

    @ubavka,

    Wat vervelend dat je problemen hebt met het ontkoppelen van 1 website. We kunnen je hierbij echter alleen via de mail mee helpen dus ik raad je aan alsnog een mailtje te sturen en dan kijken we samen naar een oplossing om de website voor je te ontkoppelen!

    Vriendelijke groet!

  • #35

    JG van Raaij (woensdag, 15 november 2017 21:02)

    Alleen maar meer ellende. Meermaals eruit gegooid omdat wij volgens Jimdo aan het spammen zijn. Ondertussen meermaals onze login moeten veranderen. werkelijk de waanzin ten top, mede aangezien Jimdo nog steeds denkt dat ze de wijsheid in pacht hebben.
    Meer het het idee dat men bezig is zichzelf onmogelijk te maken,
    In English it's named selfdestruction. Thanks god for Wordpress.
    \