Help Registreren

Vele verbeteringen aan de Jimdo webwinkel

Wij weten dat er bij onze webwinkelmodule ruimte voor verbetering is en onze ontwikkelaars werken er dan ook hard aan om de webshop verder te professionaliseren. De afgelopen weken hebben zij diverse verbeteringen aangebracht en nieuwe functies toegevoegd. Wellicht heb je het bij het bewerken van je webwinkel al gemerkt, maar voor de volledigheid hebben wij alle veranderingen hieronder op een rijtje gezet.

 

webwinkel

Geen verzendkosten tonen bij afhalen

Goed nieuws voor webwinkeliers die producten aanbieden die door de klant afgehaald moeten worden. Tot nu toe heb je waarschijnlijk de verzendkosten voor die producten op € 0,00 ingesteld, nietwaar? Voor je klanten was dat natuurlijk enigszins verwarrend, want waarom zouden er überhaupt verzendkosten vermeld worden als het product moet worden afgehaald? Wij hebben nu een aanpassing gemaakt, waardoor die verwarring nu definitief tot het verleden behoort.

verzendkosten

 

Wat moet je daarvoor doen? Klik eerst op de productmodule en kies vervolgens voor de tab "Prijs". Daar vind je onder het kopje "Verzending" de optie "Dit product hoeft niet verzonden te worden". Vink deze optie aan en sla de wijziging op. Je zult dan zien dat de tekst over de verzendkosten niet meer wordt getoond. Dat staat een stuk professioneler!

 

Nog een tip: voeg in de productbeschrijving een opmerking toe, dat het product direct bij jou afgehaald kan worden.

Kortingsbonnen met minimum bestelwaarde

kortingscode webwinkel

 Als je wel eens een kortingsbon voor je webwinkel hebt aangemaakt, weet je in principe al hoe dit werkt. Log in op je website en kies in het control panel voor "Webwinkel" > "Kortingsbonnen" om een nieuwe kortingsbon aan te maken. Hier kun je behalve de naam en de waarde in euro’s of procenten nu ook een minimum bestelwaarde invoeren. En dat is eigenlijk alles!

 

Indien een klant een product in je webwinkel koopt en daarvoor een kortingsbon gebruikt waarvoor je een minimum bestelwaarde hebt ingesteld, krijgt hij of zij een melding als het aankoopbedrag onder de minimum bestelwaarde ligt.

Individuele verzendkosten

Heb je als webwinkelier wel eens meegemaakt, dat je heel veel producten met dezelfde verzendkosten hebt en er plotseling een product bijkomt waarvoor geheel andere verzendkosten moeten worden berekend? Tot nu toe moest je de verzendkosten van alle producten dan stuk voor stuk apart instellen. Gelukkig behoort ook dat nu tot het verleden.

verzendkosten

Je kunt nu namelijk voor afzonderlijke producten snel en eenvoudig individuele verzendkosten instellen! Klik daartoe op de productmodule en kies voor de tab "Prijs". Daar vind je o.a. de optie "Aangepaste verzendkosten". Selecteer deze optie, vul de verzendkosten in en sla je wijziging op.

 

Belangrijk: mocht je een bovengrens voor je verzendkosten hebben ingesteld, dan blijft deze gewoon bestaan. Houd hier dus rekening mee bij het instellen van je verzendkosten.

Nieuw filter: betaalde bestellingen inzien

Een kleine, maar fijne aanpassing. Als je in het control panel naar het besteloverzicht gaat ("Webwinkel" > tab "Bestellingen"), kun je vanaf nu je bestellingen ook naar betaalde bestellingen filteren. Het voordeel ligt voor de hand: je behoudt zo het overzicht welke bestellingen reeds betaald zijn. Webwinkeliers die de betalingsmethode "Vooruitbetaling" aanbieden, kunnen deze nieuwe filter gebruiken om te controleren welke bestellingen reeds verzonden kunnen worden. Handig, toch?

Ordernummer in de bestelbevestiging

Niet alle webwinkeliers waren gelukkig met onze aanpassing om het ordernummer automatisch in de bestelbevestiging op te nemen. Om die reden hebben wij dit nu optioneel gemaakt. Elke webwinkelier kan nu zelf bepalen of het ordernummer in de bestelbevestiging getoond moet worden of niet. Je kunt dat via "Instellingen" > "Emails en tekst aanpassen" instellen.

 

Bij webwinkeliers die hun standaardmails nog niet geïndividualiseerd hebben, zal het ordernummer automatisch in de bestelbevestiging getoond worden. Mocht je dit niet willen, verwijder het dan uit de email. Webwinkeliers die de bestelbevestiging al een keer bewerkt hebben, kunnen het ordernummer nu als pantoniem aan de email toevoegen.

Nieuw commentaarveld in bestelproces

Heb je het al gezien? In het bestelproces hebben je klanten een extra mogelijkheid om hun opmerkingen, wensen en vragen met betrekking tot hun bestelling te plaatsen. Dat betekent meer info van je klanten, meer communicatie en dus minder misverstanden!

Verwijder aanwijzing kleineondernemersregeling uit de footer

Onlangs hebben wij voor webwinkeliers die geen BTW voor hun webwinkel geactiveerd hebben een kleine aanpassing gemaakt. In de footer wordt standaard een aanwijzing geplaatst, dat de webwinkelier geen BTW heft en vermeldt op grond van artikel 25 van de Wet op de omzetbelasting ("kleineondernemersregeling"). Op wens van vele users kan deze aanwijzing nu eenvoudig uit de footer verwijderd worden. Kies daartoe in het control panel voor "Instellingen" > "Webwinkel" > "Instellingen" en verwijder het vinkje bij "Aanwijzing in de footer tonen".

Laat je klanten zien hoeveel ze besparen

Tenslotte willen we je aandacht vestigen op de mogelijkheid een doorgestreepte prijs aan je klanten te tonen. Op die manier kunnen klanten in één oogopslag zien hoeveel ze besparen als ze nu je product kopen. Deze feature is alleen beschikbaar voor gebruikers van JimdoPro en JimdoBusiness.

aanbiedingsprijs

 

Hoe stel je een doorgestreepte prijs in? Klik eerst op de productmodule en kies vervolgens voor de tab "Prijs". Vul bij "Doorgestreepte prijs" de oude prijs in en sla de wijziging op. De oude prijs zal dan klein en doorgestreept naast de huidige prijs aan je potentiële klanten getoond worden. Heb je varianten voor je product geactiveerd? Geen probleem, ook daar heb je de mogelijkheid een doorgestreepte prijs in te vullen.



Commentaar schrijven

Commentaren: 22
  • #1

    Charlotte Romijn (donderdag, 24 oktober 2013 07:38)

    Fijn deze aanpassingen! Ze maken de webwinkel nog gebruiksvriendelijker en professioneler. Dank!

  • #2

    Minoesch Beeldstroo (donderdag, 24 oktober 2013 14:47)

    is dat ook voor als je gratis een website maakt?

  • #3

    Jimdo Nederland (donderdag, 24 oktober 2013 14:58)

    Hallo Minoesch,

    De webshop kan met alle pakketten gebruikt worden. Sommige van de functies in deze blogpost zijn alleen voor de betaalde pakketten. Kortingscodes voor de webshop kunnen bijvoorbeeld alleen worden ingesteld met het JimdoBusiness pakket.

  • #4

    Erna Verveer (donderdag, 24 oktober 2013 16:47)

    Handig! Nu nog die iDeal koppeling en ik ben een gelukkig mens. Wanneer wordt die verwacht?

  • #5

    Jimdo Nederland (vrijdag, 25 oktober 2013 10:36)

    Hallo Erna, we praten over iDEAL met een partner. Zodra die iDEAL in zijn aanbod heeft opgenomen, kan de koppeling met Jimdo webshops gemaakt worden.

  • #6

    pand42 (zaterdag, 02 november 2013 08:56)

    iDEAl is in België niet echt populair. Eventueel SOFORT banking?

  • #7

    Hamelinck Network bvba (donderdag, 07 november 2013 16:29)

    Heel goed dat deze verbeteringen zijn doorgevoerd, maakt het nog eenvoudiger en professioneler, klasse...
    Kortingsbonnen gelden helaas alleen als je upgrade naar JimdoBusiness. Blijf dit jammer vinden als je maar enkele producten verkoopt, maar goed ook dit zal wel een keer veranderen hoop ik.

  • #8

    seasonsgroterematen (donderdag, 07 november 2013 16:41)

    Heel graag zo spoedig mogelijk de I-DEAL betaal mogelijkheid s.v.p. !!!

  • #9

    Matthias (vrijdag, 08 november 2013 07:55)

    Dag Luuk, blijven innoveren, daar geniet ik van! Ik ben benieuwd wanneer het mogelijk is om stockfoto's te verkopen/downloaden via een Jimdo website ?

  • #10

    Hamelinck Network bvba (vrijdag, 08 november 2013 16:13)

    I-DEAL en SOFORT zou TOP zijn als deze betaal mogelijkheden spoedig komen.

  • #11

    e de vries (vrijdag, 08 november 2013 17:15)

    IDEAL zo spoedig mogelijk als het kan, het geheel mag ook wel iets kosten. Pay-pall heeft een ieder lang niet.

  • #12

    Julaybib (zaterdag, 09 november 2013 00:21)

    Geweldig! Nu alleen Ideal nog en ik ben zeer tevreden.

  • #13

    bramvallentgoedschilderwerken (zaterdag, 09 november 2013 14:45)

    Ideal graag

  • #14

    nailsbymarco (dinsdag, 12 november 2013 19:37)

    hier ook graag ideal evt via mollie

  • #15

    B. Bisseling (woensdag, 20 november 2013 13:15)

    Kom op met de iDEAL betaalmethode Jimdo

  • #16

    Sandra Ras (donderdag, 27 februari 2014 13:07)

    Ik zit ook met smart te wachten op iDEAL, die pay-pal is veel te duur voor een klein ondernemer als ik.
    Ik wil gewoon internet betaling zonder dat ik vast zit aan een contract met hoge kosten of dat je extra 3,4% moet betalen over je transactie waarde buiten de transactie kosten zelf, heb al interessante gezien waar je ALLEEN €0,34 per transactie betaal en verder niks.

  • #17

    P. de Jong (zaterdag, 15 maart 2014 20:08)

    Vreemd dat er geen koppeling is met iDeal betalingen.
    Maar als je Jimdo Pro of Jimdo Business besteld kan je WEL deze kosten met iDeal betalen.
    JIMDO DIT KAN JE ECHT NIET MAKEN !!
    Zelf zien jullie het belang... Snel iDeal betalingen invoeren aub !!

  • #18

    Stefan van 't Zelfde (maandag, 21 april 2014 20:34)

    Heel graag iDeal!

  • #19

    Debbie (vrijdag, 23 mei 2014 17:54)

    Wanneer wordt ideal verwacht? Vind Jimdo top, maar zonder ideal moet ik toch voor andere partij kiezen

  • #20

    Marleen @De Naaitafel (zondag, 25 mei 2014 21:54)

    Wanneer kun je via je webshop ook downloadbare producten zoals pdf bestanden aanbieden?

  • #21

    R.J.. Helder (maandag, 26 mei 2014 13:00)

    iDeal!!!!

  • #22

    Cheanny (woensdag, 28 mei 2014 13:30)

    Is er al meer bekend over iDeal???????