Help Registreren

Uitgelicht: Lielonline.be

Uitgelicht
Lielonline.be

Een kijkje in de keuken bij Joke de Lille, eigenaresse van Lielonline.be. We praten met Joke over doe-het-zelf, feedback van klanten en het belang van veelzijdigheid als kleine ondernemer.

 

"het is heel belangrijk om je oor af en toe te leggen bij de klanten

en te luisteren hoe zij jouw webshop ervaren"

Lielonline
Lielonline
Lielonline

In haar webwinkel Lielonline.be biedt Joke de Lille naaispullen aan, doe-het-zelf-kits voor kleding en handige hulpjes voor het inrichten van je atelier. Via de website kun je je ook voor workshops opgeven of uitvinden waar je Liel op een beurs tegenkomt. Een breed aanbod dus. 

Hoe is Liel ontstaan?

In mijn zoektocht naar leuke naaispullen en fournituren rees bij mij het idee om zelf deze zaken te gaan verkopen.

 

Het meeste plezier heb ik in het uitdenken van workshops, het ontwerpen van de workshopkledij en -tassen en het sleutelen aan de website om het zo klantvriendelijk mogelijk te maken.

 

Samen met een collega (van biskids.be) ben ik met Liel één van de twee organisatoren van De Bonte Fabriek. Een bruisende markt met allemaal webwinkeltjes uit België en Nederland. Deze beurs gaat 2 x per jaar door in Sint-Niklaas.

Lielonline

Wat heb je geleerd door het runnen van je bedrijf?

Doe alleen dingen waar je zelf 100% achterstaat.

Ik doe alles alleen en werk met hart en ziel aan alles wat met Liel te maken heeft. De webshop, mijn workshops, mailverkeer, onze facebookpagina... Als je het tegenwoordig als kleine zelfstandige wil maken, moet je van alle markten thuis zijn! :)

Wat doe je om je bedrijf bekender te maken?

Ik ben elke dag bezig met social media. Facebook, Pinterest en Twitter (iets minder) zijn gratis kanalen waarmee je een heleboel mensen kan bereiken.

Mijn klanten komen van over heel Vlaanderen. Ik sta op beurzen in Gent, Genk en Sint-Niklaas en overal kom ik klanten tegen. Meestal ken ik hun namen, maar heb ik geen gezichten. Het is dan leuk om daar ook eens een gezicht op te kleven.

Gebruik je feedback van je klanten en bezoekers?

Ja, het is heel belangrijk om je oor af en toe te leggen bij de klanten en te luisteren hoe zij jouw webshop ervaren. Ik sleutel elke dag aan de webshop: afbeeldingen, links, omschrijvingen, tags, SEO...


Heb je je website zelf ontworpen?

Voor mijn logo heb ik ik een set afbeeldingen gekocht op shutterstock, die heb ik dan een beetje laten bewerken door een grafisch ontwerpster. Maar voor de rest doe ik alles zelf!

Ik koos Jimdo vanwege het gebruiksgemak en de keuze in layouts. Ik wou weg uit de voorgesneden koek van mijn vorige webwinkel, maar heb niet de kennis van het programmeren om 'from scratch' zelf eentje te maken. Jimdo is een ideale oplossing voor mij!

Lielonline

Wat was jouw grootste verrassing bij Jimdo?

Dat elke zoveel weken er wel een nieuwe feature is waarmee je aan de slag kan: onlangs de kortingscodes, de doorgestreepte prijzen... De kortingscodes vind ik super! Daarop heb ik echt zitten wachten. Ik ben benieuwd wat er nog allemaal op komst is!

Wat is jouw favoriete product in je webshop?

De blikken naaidozen zijn mijn favoriet. Die zijn eventjes bijna helemaal uitverkocht (groot succes!!). Het spoelenrekje staat ook hoog in mijn lijst. 

Lielonline
Lielonline


Frank - Jimdo Nederland


Commentaar schrijven

Commentaren: 4
  • #1

    Joke De Lille (maandag, 03 juni 2013 18:18)

    Ach Frank, kom gerust eens op workshop! :)
    Joke
    lielonline.be

  • #2

    Jimdo Nederland (dinsdag, 04 juni 2013 09:33)

    :)

  • #3

    Joël (dinsdag, 04 juni 2013 23:57)

    Mooi hoor! :) Als je nog een openingsfeestje wilt geven kan je bij mij wezen voor het licht en geluid :P

  • #4

    band pass filter (woensdag, 24 augustus 2016 07:19)

    Dat is geweldig, dank u voor het delen, zeer nuttig voor mij!