Help Registreren

Nieuwe functies voor SEO

Bijna dagelijks ontvangt ons support team vragen rondom het thema zoekmachine-optimalisatie (SEO). Hoe kan mijn website zo snel mogelijk een hoge positie bij Google of Yahoo bereiken? Waarom wordt mijn website niet in de zoekresultaten getoond als ik mijn keywords bij Google invoer? Hoe werkt SEO überhaupt? En wat kan ik aan de instellingen van mijn Jimdo-website veranderen om de kans op een hoge positie in de zoekresultaten te verhogen? Het goede nieuws en antwoord op de laatste vraag is: vanaf nu nog meer…


Lancering
Bron: http://www.flickr.com/photos/nasacommons/4858566972/lightbox/
SEO

Onze ontwikkelaars hebben de SEO-functies voor jou verbeterd en de bediening ervan volledig veranderd. Tot nu toe kon je de mogelijkheden voor SEO in het control panel terugvinden onder "Instellingen" > "Zoekmachines". Nu heeft "SEO" zijn eigen rubriek in het control panel. Door op het icoon met het vergrootglas te klikken, kun je de instellingen aanpassen voor de subpagina waarop je je op dat moment bevindt. Gebruikers van JimdoPro en JimdoBusiness kunnen al hun subpagina’s optimaliseren voor zoekmachines, terwijl gebruikers van JimdoFree alleen algemene SEO-instellingen kunnen vastleggen.

De nieuwe SEO-functies van jouw website

Metatags

Nieuw voor alle gebruikers van JimdoBusiness zijn de zogenaamde "robot meta tags", waarmee je afzonderlijke subpagina’s voor zoekmachines kunt verbergen (noindex, nofollow, noarchive). Dat klinkt in eerste instantie wat vreemd, maar bedenk het volgende: door minder relevante subpagina’s voor zoekmachines te verbergen, kun je ervoor zorgen, dat alleen die subpagina’s in de zoekresultaten worden getoond, waarvan je wilt dat internetgebruikers ze bezoeken. Gebruikers van JimdoPro en JimdoBusiness kunnen bovendien voor elke afzonderlijke subpagina een aparte paginatitel aangeven.

Paginatitel

Geheel nieuw is ook het bewerken van de SEO-instellingen. Vanaf nu kun je voortaan direct de subpagina waarop je je bevindt voor zoekmachines optimaliseren. Daardoor heb je een goed overzicht welke titel, welke beschrijving en welke keywords bij de betreffende pagina passen.

 

Als je met de muiswijzer op het gloeilampje (achter “Paginatitel”, enz.) gaat staan, krijg je een stukje handige informatie te zien: hoeveel keywords moet je invoeren, hoe moet je ze invoeren, etc.

En dan nog dit...

Zoekmachine-optimalisatie is een zeer complex thema. Hoewel de bestaande en nieuwe functies de waarschijnlijkheid van een hoge positie bij Google & Co aanzienlijk vergroten, bieden ze echter geen garantie dat dat ook zal gebeuren. Niet voor niets zijn er experts die dag in dag uit zich met niets anders dan SEO bezighouden. De positie van jouw website in de zoekresultaten is afhankelijk van vele factoren, zoals bijvoorbeeld de mate van concurrentie (met keywords als bijvoorbeeld "fotograaf amsterdam" of "restaurant rotterdam" zal het niet zo eenvoudig zijn om op de hoogste posities in de zoekresultaten te geraken).

 

Nog meer tips vind je hier:

 

Veel plezier en succes bij het optimaliseren van jouw website voor Google en andere zoekmachines!

Commentaren: 2 (Discussie gesloten)