Bloggen in Jimdo app

Frank van Oosterhout Frank van Oosterhout pers@jimdo.nl

Website-app Jimdo voegt mobiele blogfunctie toe

Jimdo-gebruikers kunnen nu zowel website als blog mobiel bijhouden.

Hamburg, 3 februari 2014: In de nieuwste update van zijn website-app maakt Jimdo het mogelijk om blogposts te schrijven en te bewerken op iPhones en iPads. In de laatste 6 maanden werd de app meer dan 250.000 keer gedownload. De toevoeging van een blogfunctie is dan ook een direct gevolg van feedback van gebruikers.

Blog app Jimdo

Jimdo wordt veel gebruikt door zzp’ers en kleine bedrijven om hun website te maken en bij te houden. Sinds de lancering van de app verzamelde Jimdo feedback van gebruikers: ruim 30% vroeg om een blog-functie, om onderweg hun blog te kunnen bijhouden. Ook de verdere updates van de app worden grotendeels door gebruikerswensen gestuurd.

“Als we kijken naar de feedback van gebruikers, is bloggen de logische volgende stap voor onze iOS app.” zegt Matthias Henze, mede-oprichter van Jimdo. “We willen een product ontwikkelen waar onze gebruikers online en offline succesvol mee worden. Bloggen is daar een belangrijk onderdeel van. Met de mobiele blog-functie bouwen we verder aan wat nu al de meest complete website-app is en willen we jonge bedrijven verder ondersteunen.”

Met mobiel bloggen sluit Jimdo aan bij een wereldwijde trend, waarbij bedrijven vaker en makkelijker bloggen. Met het weblog houden bedrijven hun website up-to-date, geven ze meer gezicht aan hun bedrijf en komen in contact met een breder publiek.

Over Jimdo

Jimdo is de makkelijkste manier om een website te bouwen op een computer, tablet of smartphone. Sinds de oprichting in 2007 in Hamburg heeft het bedrijf een nieuwe standaard gezet voor website-bouw en groeide het team naar 170 gepassioneerde mensen in Hamburg, San Francisco enTokyo. Jimdo is in 12 talen beschikbaar en heeft gebruikers geholpen om meer dan 10 miljoen websites te bouwen.

Contact: Frank van Oosterhout · Tel: +49 (0)40 609 458 793 · Email: pers@jimdo.nl

Materiaal

Persbericht downloaden

Website app Jimdo voegt mobiele blogfunctie toe