Meer dan 10 miljoen Jimdo websites

Frank van Oosterhout Frank van Oosterhout

Meer dan 10 miljoen Jimdo sites gemaakt

Hamburg, 31 oktober 2013: Jimdo, een innovatieve website-bouw-tool, maakte vandaag bekend dat de lancering van de Jimdo iOS app het bedrijf voorbij de mijlpaal van 10 miljoen websites heeft gebracht.

Matthias Henze Jimdo oprichter

Matthias Henze, mede-oprichter van Jimdo, zegt: “Het succes van onze iOS app heeft onze verwachtingen overtroffen. We lanceerden de app in 7 talen op 21 augustus. Op 12 september kwamen daar nog 4 talen bij. In de eerste 7 dagen na lancering werd de app 70.000 keer gedownload en werden we door Apple in de App Store 62 keer gefeatured in 47 landen. We groeiden sowieso al snel richting 10 miljoen websites, maar door de app zijn we daar nu sneller aangekomen dan verwacht.”

Jimdo is de enige die de mijlpaal van 10 miljoen websites passeert, zonder grote investeringen van buiten. Benelux manager Chris Hilbert vertelt: “Er zijn zoveel bedrijven die geloven dat het succes van je bedrijf alleen bepaald wordt door je marketing-budget. Van alle DIY website-tools zijn wij de enige die op eigen kracht konden groeien tot meer dan 10 miljoen websites. De belangrijkste reden daarvoor is mond-tot-mond reclame: Jimdo-gebruikers zijn enthousiast over ons product en raden het aan anderen aan."

Ondanks de recessie groeit Jimdo in Nederland: “De recessie kost in Nederland nog steeds banen. Veel Nederlanders beginnen voor zichzelf als ZZP’er, met een klein budget en veel kennis. Hun website is hun eigen plek op het internet, waar ze zichzelf kunnen laten zien en waar ze hun contacten uit social media naar kunnen verwijzen. Met Jimdo kunnen ze snel en overal hun site bijwerken. Voor een lage prijs hebben ze hun website zelf in de hand en zijn ze niet afhankelijk van een dure webdesigner. Dat spaart tijd en geld en geeft de ondernemer zelf de regie in handen.”

Meer informatie over de Jimdo iOS app is beschikbaar op de Jimdo website en in de App Store.

Over Jimdo

Jimdo is de makkelijkste manier om een website te bouwen op een computer, tablet of smartphone. Sinds de oprichting in 2007 in Hamburg heeft het bedrijf een nieuwe standaard gezet voor website-bouw en groeide het team naar 170 gepassioneerde mensen in Hamburg, San Francisco, Tokyo en Shanghai. Jimdo is in 12 talen beschikbaar en heeft gebruikers geholpen om meer dan 10 miljoen websites te bouwen.

Contact: Frank van Oosterhout | pers@jimdo.nl | +49 40 609 458 793

Meer informatie: