vr

22

mrt

2013

Uitgelicht: d'Olde Smidse

Uitgelicht
d'Olde Smidse

Een kijkje in de online keuken bij Ben Keunenger, de eigenaar van bar-bistro d’Olde Smidse. We praten over het belang van een website, liefde voor de horeca en een 35-jarig jubileum.

 

"Tegenwoordig kan iedereen overal online informatie krijgen, als je hierin achterblijft gaan ze aan je deur voorbij. Het is van belang dat de site de sfeer van de zaak zo goed en eerlijk mogelijk weergeeft."

 

Hoe belangrijk vind jij een website, als horeca-ondernemer?

Tegenwoordig kan iedereen overal online informatie krijgen, als je hierin achterblijft gaan ze aan je deur voorbij. Het is dus belangrijk om een kort en bondig een goed beeld te geven van je bedrijf, ongeacht de branche. Het is van belang dat de site de sfeer van de zaak zo goed en eerlijk mogelijk weergeeft.

 

Online reviews staan er op diverse sites en wij vinden het uiteraard erg belangrijk wat de gasten vinden van onze Bistro.

"Het is van belang dat de site de sfeer van de zaak zo goed en eerlijk mogelijk weergeeft."


Als horeca-ondernemer heb je een offline bedrijf, waar je online aandacht voor vraagt. Hoe werkt die wisselwerking tussen online en offline?

Het belangrijkst is uiteraard de gezelligheid en de kwaliteit van de bar-bistro, dat is waarom de klanten al meer dan 35 jaar d’Olde Smidse weten te vinden. Het online gebeuren versterkt dit en we kunnen zo onze doelgroep direct, en niet geheel onbelangrijk, goedkoop benaderen.

 

De website is vooral een extra communicatiekanaal voor bestaande en nieuwe klanten. Wanneer we leuke evenementen of acties organiseren, dan communiceren we dat altijd eerst face to face in de bar-bistro en aansluitend via de online kanalen.


De recensies zijn vooral belangrijk voor nieuwe onbekende gasten. Bij ons in de regio is er wat minder keuze dan in de omliggende steden en de mond op mond reclame wint het hier gelukkig nog steeds van de ‘anoniemere review sites’. Maar net als met de social media kan het een het ander versterken.

d’Olde Smidse heeft een eigen website en is actief op Twitter. Wie houdt dat allemaal bij?

Mijn jongste zoon heeft zichzelf via Jimdo en via diverse social media sites aangeleerd hoe hiermee om te gaan. Hij heeft dat in korte tijd knap in orde gemaakt.

Hoe is d'Olde Smidse ontstaan?

We hadden jaren een camping op Texel gehad en we wilden graag terug naar het oosten. De grootste uitdaging is dan om voor je nieuwe zaak zo snel mogelijk genoeg klanten aan te trekken. De behoefte bleek groot in Goor en vanaf week 1 is het altijd gezellig vol geweest!

In 1977 begonnen we met circa 40 zitplaatsen en een kleine achterzaal. Door de jaren heen waren er diverse verbouwingen en op dit moment beschikt de Smidse over circa 70 zitplaatsen en De Achterbar is geschikt voor feesten tot zo’n 80 a 90 personen.

 

Wij vinden na meer dan 35 jaar nog steeds elke dag een hoogtepunt en de liefde voor de horeca is nog even groot als in 1977. Het meest recente hoogtepunt is het 35 jarig bestaan dat we afgelopen jaar hebben mogen vieren! We hebben een groot feest gegeven voor alle vaste gasten, vrienden, familie en bekenden. 

olde smidse

In 2011 hebben we de ijscobar geopend, simpelweg omdat er geen ijssalon met schepijs was in Goor.

 

De IJscobar zit aan d’Olde Smidse vast en ligt dus ook midden in het centrum van Goor. De grote ijsbeer en de pinguins (beelden) zijn een opvallende verschijning in het centrum en veel toeristen en kinderen gaan er zelfs mee op de foto.


Wat moet een goede horeca-ondernemer kunnen of snappen?

Dat de zaak draait om wat je gasten willen en dat het personeel je belangrijkste bezit is. Als je daar nog een scheutje muzikale kennis aan toevoegt, voor de baravonden, dan heb je denk ik wel de belangrijkste ingrediënten van een horeca-ondernemer te pakken.

team d olde smidse

"al het Smidse personeel heeft

de betrokkenheid alsof het zijn eigen zaak is"

Het verschilt per horecabedrijf. Bij ons zijn de gemoedelijkheid en de gezellige informele sfeer kenmerkend. Zoals een van onze vaste klanten laatst nog zei; ‘al het Smidse personeel heeft de betrokkenheid alsof het zijn eigen zaak is’.

Wat was jouw grootste verrassing bij het gebruik van Jimdo?

Dat een website bouwen helemaal niet zo moeilijk en duur is, als de meeste web bedrijven doen voorkomen. Tuurlijk kost het tijd om nieuwe materie onder de knie te krijgen, maar dan kun je daarna ook alles zelf, snel en up to date bijhouden!

 

Wij hebben vooral verstand van bier en biefstukken, dus het website-beheer moet dummie-proof zijn. De belangrijkste reden om Jimdo als partner te hebben, is dan ook dat iedereen het kan bijhouden en je niet afhankelijk bent van derden!

Frank van Oosterhout

Feliciteert d'Olde Smidse met het 35-jarige jubileum.


Commentaar schrijven

Commentaren: 5
  • #1

    John Coutinho (vrijdag, 22 maart 2013 19:06)

    Mooie site gefeliciteerd met 35 jarig bestaan.

  • #2

    maarkelsezoetigheden (vrijdag, 22 maart 2013 20:17)

    Gefeliciteerd met jullie 35 jarig jubileum! Paar maal bij jullie een hapje gegeten, was heerlijk

  • #3

    Marloes Haveman (vrijdag, 22 maart 2013 20:43)

    En zo is het maar net super stukje bar bistro d 'Olde smidse !!!!!

  • #4

    Tjeerd van der Meer (zaterdag, 23 maart 2013 09:50)

    Leuke site gefeliciteerd.

  • #5

    sol y sol (zondag, 24 maart 2013 17:10)

    ook bekend in spanje aan de costa blanca