vr

21

jan

2011

Nog meer mogelijkheden in de webwinkel van Jimdo!

Goed nieuws voor de gebruikers van onze webwinkel: wij hebben enige verbeteringen aangebracht, die met onmiddellijke ingang door jullie kunnen worden gebruikt. Een kort overzicht:

  • Afrekenformulier: de naam van de klant is gesplitst in een voor –en achternaam, zodat de emails, die automatisch door de webwinkel worden verstuurd, verder geïndividualiseerd kunnen worden.
  • Pantoniem "Aanspreekvorm" voor jullie emails: door voor –en achternaam te onderscheiden, kunnen jullie nu bepalen hoe jullie de klanten wensen aan te spreken in de automatisch verstuurde emails.
  • Betaalmethodes: onze webwinkel biedt jullie nu de gelegenheid om voor jullie klanten speciale aanwijzingen bij de betaalmethodes te plaatsen.

Nieuwsgierig? Lees dan verder voor de details...


Afrekenformulier

webwinkel

Een vurige wens van veel van onze gebruikers gaat met deze aanpassing in vervulling! Als een klant een produkt in de webwinkel bestelt, dan dient hij of zij een afrekenformulier in te vullen. Jullie kunnen nu de volgende velden (als verplicht veld of als vrijwillige invoer) via de instellingen van de webwinkel invoeren:

 

  • Aanspreekvorm (man of vrouw) 
  • Voornaam 
  • Achternaam

 

Door de naam te splitsen naar voor –en achternaam (tot nu toe was er alleen een veld "Naam") is het nu mogelijk om de emails, die de webwinkel bij een bestelling automatisch verstuurt, nog meer aan jullie wensen aan te passen.


Pantoniem voor de automatisch verstuurde emails

Hoe zouden jullie de klanten willen aanspreken? Doen jullie dat informeel (zoals wij dat bij Jimdo doen) of heeft een formele aanspreekvorm de voorkeur? Omdat de klant nu tijdens de bestelling zowel zijn voor –als achternaam kan invullen, is het voor jullie een fluitje van een cent om de automatisch verstuurde emails (bestelbevestiging, verzendbevestiging enz.) nog meer aan jullie wensen aan te passen.


webwinkel

Via "Instellingen" > "Emails en tekst aanpassen" kan vanaf nu een individuele aanspreekvorm voor de automatisch verstuurde emails worden ingesteld, gesplitst naar "Vrouwelijke aanspreekvorm" en "Mannelijke aanspreekvorm". Al naargelang de klant op het afrekenformulier "Meneer" of "Mevrouw" heeft ingevuld, wordt het overeenstemmende veld door het systeem toegewezen.

 


Onderstaand screenshot laat zien hoe jullie vanaf nu met de verschillende bouwstenen de automatisch verstuurde emails kunnen samenstellen.

webwinkel

Bijzondere opmerkingen bij betalingsmethodes plaatsen

webwinkel

Tijdens het bestelproces kunnen de klanten een keuze maken uit een aantal door de webwinkel aangeboden betaalmethodes. Via de instellingen van je webwinkel kun je vanaf nu per betaalmethode extra informatie aan je klanten verstrekken, die zij niet alleen tijdens het bestelproces, maar ook in de bestelbevestiging te zien krijgen. Voor de betaling per factuur zou bijvoorbeeld kunnen worden aangegeven, dat deze wijze van betalen niet mogelijk is voor nieuwe klanten.


Verder krijgt de klant bij de betaling met PayPal nu een aanwijzing, dat hij of zij bij de volgende stap (de betaling) naar de website van PayPal wordt doorverwezen en dat de website van de verkoper dus tijdelijk wordt verlaten.

Commentaar schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    directional coupler (woensdag, 24 augustus 2016 07:24)

    Dat is geweldig, dank u voor het delen, zeer nuttig voor mij!